Jump to content

Schnaider

Użytkownik
  • Posts

    28
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

Everything posted by Schnaider

  1. Kobiety często boją się wizyt na siłowni, przekonane, że jeżeli zaczną dźwigać ciężary, nabiorą męskich cech. Jest to powszechny mit, niemający nic wspólnego z prawdą. Kobiecy profil hormonalny nie pozwoli płci pięknej samymi ćwiczeniami i zdrową dietą nabrać dużej muskulatury. Musiałyby do tego wspomagać się sterydami, a wtedy traci się kobiecość.
  2. To są podobne półki jakościowe. No może York Fitness T103 jest droższa, więc pod ceną są ukryte pewne detale, które powodują ostatecznie większą satysfakcję. HRS T-280 jest także chwalony i ma sporo pozytywnych recenzji. Ja jeśli stoję przed takim dylematem to czytam recenzję produktu na Allegro. Jeśli w którejś jest dodatkowy masażer, to możesz się tym zasugerować. Jak kupisz droższą to będziesz miała motywację do większej aktywności, żeby się pieniądze zwróciły
  3. A dodatkowo nad morzem czy w kurortach możesz znaleźć siłownie pod chmurką i nikt nie mówi, żeby o treningu zapominać całkowicie. Albo o 5.00 rano wstajesz i biegasz zanim rodzina o 9.00 się zlegnie 🤣 Natomiast jeśli urlop polega na płynięciu na ocean kebabów, lodów i fast foodów, to wszyscy wiemy czym to się kończy. Później miesiąc nadrabiania pozostaje, żeby wrócić do formy z przed urlopu 😃 Chociaż ektomorfik w tym przypadku może nie mieć aż takich problemów.
  4. Ze swojej strony mogę wam polecić "Fundamenty treningu siłowego kobiet i mężczyzn" Michał Sakowski, na podstawie której mam program treningowy A i B. Ebook jest dostępny online za darmo.
  5. Tutaj masz nieco o domowej siłce. Ogólnie sprzęt masz ciekawy, a jeśli to już ten etap, że wydaje się być za mało, to trzeba dokładać organizmowi. Np. w pewnym momencie samymi pompkami się nie zmęczysz jak wcześniej, ale jak założysz kamizelkę obciążeniową, to ćwiczenie nabiera nowego znaczenia.
  6. Tutaj nie ma suplementów, ale obliczenie swojego bilansu kalorycznego i podawanie więcej niż potrzeba. Przy gabarytach jakie podałeś masz wręcz idealne BMI i jeśli nie możesz przybrać to pewnie jesteś ektomorfikiem, co utrudnia budowanie mięśni. Jeśli chce się przybrać na wadzę i zrobić mięśnie, to tylko przez podawanie organizmowi paliwa do ich budowy. Zrównoważona dieta z odpowiednimi ilościami białka, tłuszczu i węglowodanów jest tutaj kluczowa.
  7. A jaki ciężar dźwigasz np. w martwym ciągu? Ja mam obecnie 100-110 kg i buty sportowe do biegania mi w pełni wystarczą, bo to nie są jeszcze duże ciężary jak na mężczyzn. Paski do martwego obowiązkowo. Rękawice, żeby nie było odcisków (chociaż i tak się robią ). To co ja polecam opisałem w tym temacie:
  8. Przy zerowej aktywności spalacz może więcej zaszkodzić niż pomóc. Praca siedząca (9-12h brzmi jak korpo obóz pracy 🤣) powoduje, że nawet przy jakichś efektach spalacza, po jego odłożeniu organizm wróci do tego co jest obecnie. Tutaj potrzebna jest zmiana trybu życia. Też pracuję w korpo i jeśli mam cały dzień wideokonferencji, to po pracy bieżnia i ruch musi być.
  9. Oryginalny Animal Pak (made in USA) jest uważany nawet wśród profesjonalnych kulturystów za prawdziwy TOP suplementów. Chyba najbardziej kompleksowy zestaw składników na rynku, stąd też taka jego znajomość. Zresztą produkt z taką wieloletnią tradycją przemawia sam z siebie. Można nawet stosować, kiedy się nie trenuje, a organizm potrzebuje witaminy i minerały.
  10. Jeśli chcesz, jak napisałeś, nabrać więcej siły rąk, to bardziej hantle. Ale tutaj polecam te ze zmiennym ciężarem - czyli takie na które nakładasz obciążenie wg potrzeb. Mięśnie budujesz dokładając im ciężaru. Zakup 15 kg bez możliwości regulacji będzie miał na celu wytrzymałość i jedynie zwiększanie ilości powtórzeń. Gumy są natomiast dużo bardziej elastyczne do ćwiczeń różnych partii ciała, a nie jak hantle, które ograniczają się praktycznie do rąk. Zatem jeśli nie masz zbyt wiele sprzętów, to gumy w tym przypadku dadzą więcej możliwości. Gumy możesz kupić różnych sił. Albo od razu celuj w czarną
  11. Na odchudzanie najlepsze jest bieganie i ogólnie trening kardio. Niestety nie można sobie wybrać z której części organizm zacznie schodzić z tłuszczu, a czasami z brzucha schodzi dopiero na końcu. Możemy sobie wybrać, które mięśnie chcemy rozwijać w pierwszej kolejności, ale żeby je odsłonić należy zredukować tłuszcz je zasłaniający. Jeśli chcesz wspomagać się to najlepiej spalaczem tłuszczu. Konsekwencji i determinacji w tabletkach się przyjąć nie da, a to one są kluczowe wbrew pozorom
  12. Schnaider

    Stres

    Mi kardiolog na rutynowych badaniach powiedział, że mając w korpo wysokie stanowisko i nie przeklinając... jest to bardzo szkodliwe dla zdrowia Trening siłowy pozwala rozładować napięcie. Najlepszym terapeutą w domu jest kot lub pies
  13. Woda jest tak samo ważna jak dieta białkowa i aktywność fizyczna. Wpływa na metabolizm w tym sensie, że razem z białkiem buduje mięśnie, a te z kolei w miarę wzrastania zwiększają zapotrzebowanie i w konsekwencji metabolizm. Woda stanowi równie ważny czynnik jak dopływ tlenu z płuc do tkanki mięśniowej, pozwalając jej na długotrwałą pracę. Odpowiedni poziom nawodnienia ma za zadanie zmniejszać lepkość i gęstość krwi, co będzie powiązane z łatwiejszym transportem tlenu po organizmie. Spadek wody w organizmie stwarza warunki do powstawania skrzepów krwi. Organizm, otrzymując sygnał, który potwierdza zjawisko gęstnienia krwi, zaczyna produkować substancje przeciwdziałające krzepnięciu, które niestety mają również wpływ na spowolnienie procesu lipolizy tłuszczu zawartego w naszym ciele. Oznacza to, że ograniczamy w ten sposób możliwości utraty zbędnych kilogramów.
  14. Jest jeszcze taka możliwość, że kupisz drążek rozporowy z taką "żelową" podkładką, która się działa trochę jak guma i nie uszkadza framugi.
  15. Taką ławeczkę sobie kupiłem i z tego zakupu jestem najbardziej zadowolony. Adidas to moja ulubiona firma sportowa i nigdy się nie zawiodłem, a kupowałem jako laik bez specjalnej wiedzy. Jest bardzo masywna i jedna konstrukcja sprawia, że przy odkładaniu sztangi z ciężarem nie obawiamy się o chwiejące stojaki itd. Odkładam uderzając w stelaż i następnie na haki. Modlitewnik i dźwignia na nogi, gdzie regulujemy sobie obciążenie tylko dopełnia zadowolenia. Również jak się położysz na leżąco to czujesz się stabilnie. N ławkach na siłce czasami miałem wrażenie, że można łatwo z nich spaść, a stojaki wolnostojące przy odkładaniu ciężaru ze zbyt dużym impetem wynikającym ze zmęczenia tylko irytowały. Polecam zatem coś na ten wzór. Wiadomo, że są firmy bardziej specjalizujące się w sprzęcie do treningu siłowego.
  16. Ja mam podobną bieżnię z masażerem i tymi dwoma hantelkami po 1kg. Stosowanie masażera jest stosunkowo łatwe. Zakładasz sobie pas np. na pośladki tak, żeby był napięty, a nie luźny i włączasz masowanie. W instrukcji powinno być napisane, że zaleca się dziennie taki masaż do 20 min. W praktyce po 30 min urządzenie zaczyna się wyraźnie grzać. Ponieważ sama bieżnia jest niezbyt stabilna to ćwiczenie pośladków trzymając rękami bieżnię jest najbardziej efektywne. Można pas nałożyć na mięśnie brzucha, ale wówczas stoimy tyłem do bieżni i jeśli pas jest mocno napięty, to sama bieżnia pod wpływem drgań i jej lekkości może się przesuwać Bardzo praktyczne również na rozmasowanie bolących mięśni.
  17. Też miałem ten dylemat i zdecydowanie podjąłem słuszną decyzję w kierunku opaski, którą noszę 24/7 i zdejmuje tylko pod prysznic. Opaska kosztuje 200 zł i jak się zepsuje ciężarem, to żadna strata. Komfort noszenia polegający na tym, że od czasu do czasu sprawdzasz czy aby nie zgubiłeś Monitorowanie treningów i snu oraz podstawowych czynności jest po prostu bardzo praktyczne. Wiadomo, że technologicznie SmartWatch będzie bardziej zaawansowany, ale tutaj się w pełni zgadzam z Arnoldem.
  18. To, że do biegania buty są najważniejsze wiedział nawet Forrest Gump Pytanie mam do bardziej zaprawionych czy na trening siłowy warto wyposażyć się w obuwie do ciężarów, kiedy dźwiga się w martwym ciągu 100 kg? Obecnie ćwiczę w butach do biegania z pianką amortyzującą i nie mam na co narzekać. Jeden znajomy powiedział mi, że przy ciężarach 100 kg i więcej pianka już się będzie poddawała i warto kupić te płaskie dedykowane do ciężarów. Ich ceny zaczynają się od 400 zł i się zastanawiam czy jest to na tym etapie warte.
  19. Kupno jakiejkolwiek bieżni ma sens, bo lepiej nawet spacerować na słabej bieżni oglądając film czy jakieś programy informujące, niż robić to siedząc w fotelu z paczką chipsów. Bieżnie domowe te całkiem przyzwoite to koszt 2 000 zł. Ja taką kupiłem, jest regularnie używana od 1,5 roku i nic jej nie jest. Efektów treningów opisywać nie trzeba. Oszczędność czasu to jedna sprawa, a mnie dodatkowo przekonało środowisko, bo jak w okresie grzewczym wieczorem biegałem, to ludzie naprawdę różne rzeczy spalają, a człowiek to pełną piersią wdycha...
  20. Schnaider

    Cwiczenia

    Bez sprzętu: nogi - bieganie ręce, brzuch - pompki i to kilka serii mięśnie brzucha i trochę nóg - brzuszki i to kilka serii Ze sprzętem: całe ciało - martwy ciąg oraz przysiady ze sztangą klatka piersiowa - wyciskanie sztangi leżąc Ogólnie warto mieć sprzęt, bo żeby naprawdę rozwijać mięśnie należy dokładać im ciężaru.
  21. Ćwiczenia poprawiają pracę serca, czyli krążenie, bo redukują tłuszcz. To natomiast poprawia dotlenienie mózgu. Mózg jest ośrodkiem wiedzy, więc oprócz fizycznego aspektu na jego działanie wpływa jego wykorzystywanie, np. czytanie książek, rozwiązywanie krzyżówek, granie w gry strategiczne i po prostu "Cogito ergo sum"
  22. Ja właśnie jeden pokój przerobiłem na siłownię domową. 1. Ławka ze sztangą, modlitewnikiem oraz dźwignią do ćwiczenia nóg 2. Ławeczka do brzuszków 3. Stojaki do przysiadów ze sztangą 4. Sztangi: gryf prosty na ławeczce i gryf łamany (na stojak oraz modlitewnik do bicepsów) 5. Maty gumowe na podłogę - jak robisz martwy ciąg i wiosłowanie ze sztangą, to wielka zaleta. A i pomieszczenie rzeczywiście przypomina siłownię. 6. Bieżnia do kardio - taka domowa 7. Hantle - koniecznie regulowane 8. Kamizelka obciążeniowa 9. Drążek rozporowy na futrynę drzwi do podciągania 10. Dodatkowe obciążenia/ciężary - to już wg potrzeb 11. Drobne pomocne rzeczy typu uchwyty do pompek, gumy, rękawiczki do ciężarów (żeby uniknąć odcisków), paski do martwego ciągu, itp.
  23. Bo zależy jak przenosisz tę skrzynkę i które mięśnie pracują. Klatkę piersiową robi się najlepiej wyciskaniem sztangi na ławeczce poziomej, bo chodzi o pobudzenie tych mięśni do pracy, a to do noszenia skrzynek ma się nijak. Na 20 kg skrzynkach możesz co najwyżej poćwiczyć martwy ciąg
×
×
  • Create New...