Jump to content
rado

Bardzo słaba kondycja - jak poprawić? prosze o pomoc

Rekomendowana wypowiedź

Witam mam problem z kondycją, jest bardzo słaba, ale nie jest tragiczna szukam ćwiczeń które mogłbym robić w domu lub na dworze. Pale dużo lecz już udało mi się ograniczyć palenie w wielkim stopniu do miesiąca rzucam postanowione :D, jak coś postanowie to tak robie ale nie będę zmieniał tematu bo nie chodzi o papierosy tutaj, tak jak pisałem kondycje mam bardzo słabą raz na jakiś czas (rzadko) 10-15 minut na rowerku sobie poćwiczę, mam rower, pod pompki takie podstawki i zestaw do rozciągania. Czy moglibyście mi polecić ćwiczenia przez które poprawię kondycje zdobędę więcej siły i nie będzie mnie brać zadyszka w biegu na 300m. To byłbym bardzo wdzięczny

Wiek: 17

Waga: 74kg

Wzrost: 1,5m

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o poprawę kondycji, a właściwie wydolności tlenowej to najrozsądniejszą opcją jest bieganie. Jeśli jak sam mówisz masz kondycję na 300 metrów to zaczynaj sobie od marszów około 40 minutowych w szybkim tempie i stopniowo wprowadzaj kilkunasto sekundowe truchty by zwiększyć intensywność. Po czasie będziesz mógł spokojnym tempem przebiec już te kilka kilometrów. Szczególnie, że jesteś w młodym wieku więc postępy powinny być szybkie. Ogólnie bieganie ma sporo zalet gdyż nie tylko poprawisz kondycje, ale jest bazą właściwie do każdego sportu, a ponadto korzystnie wpływa na rozwój dolnych partii mięśniowych. Możesz do tego w domowych warunkach wykonywać pompki, ćwiczenia na brzuch, podciąganie na drążku jeśli masz możliwość i w ten sposób z pewnością poprawisz swoje parametry.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 27.03.2020 o 18:27, rado napisał:

Witam mam problem z kondycją, jest bardzo słaba, ale nie jest tragiczna szukam ćwiczeń które mogłbym robić w domu lub na dworze. Pale dużo lecz już udało mi się ograniczyć palenie w wielkim stopniu do miesiąca rzucam postanowione :D, jak coś postanowie to tak robie ale nie będę zmieniał tematu bo nie chodzi o papierosy tutaj, tak jak pisałem kondycje mam bardzo słabą raz na jakiś czas (rzadko) 10-15 minut na rowerku sobie poćwiczę, mam rower, pod pompki takie podstawki i zestaw do rozciągania. Czy moglibyście mi polecić ćwiczenia przez które poprawię kondycje zdobędę więcej siły i nie będzie mnie brać zadyszka w biegu na 300m. To byłbym bardzo wdzięczny

Wiek: 17

Waga: 74kg

Wzrost: 1,5m

Pozdrawiam.

Cześć, jeśli kondycja słąba, to może winne są papierosy właśnie? Na pewno nie pomagają w procesie zdobycia kondycji.

Co do moich środków na poprawę kondycji, to przede wszystkim jak kolega wyżej napisał zacznij sobie od marszu, z czasem niech ów marsz stanie się marszo-biegiem, możesz w późniejszym czasie dołożyć sobie interwały(bardzo męczą, ale są świetnym dopingiem jeśli chodzi o bieganie). Operując na liczbach to wygląda to mniej więcej tak:

1-2-gi tydzień -> Marsz , prędkość 5-6,5km/h, 1h dziennie(ok. 5-6km trzeba z "trampka" pokonać)

3-4-ty tydzień --> Marszo-bieg, prędkość 6-8 km/h(ok. 6-7km w 1 h), 1-raz dziennie

5-6 tydzień--> Marszo-bieg z el. przyspieszenia(odcinki 50 m z prędkością 15-18km/h) - pozostała prędkość przy spoczynku 5-7km/h- 1 raz dziennie(ok. 6,5km w ciągu h)

7-8-my tydzień _>Lekki Trucht(prędkość 7-8,5km/h) - 1 h (i tutaj od dnia zależy, jeśli dorzucisz dodatkowo z 300-400 m interwałów, to 4 razy na tydzień taki trening)

9-10-ty tydzień ->Trucht  z prędkością 8-9km/h(czas mniej więcej 7-7:30 min/km) x3 razy na tydzień jak dołożysz interwał 200-300m na trening.

Uwaga(od 3-4-tego tygodnia warto zaopatrzyć się w buty do biegania i staraj się jeśli to możliwe biegać po terenie, a nie asfalcie- chociaż kilka tyg., bo jak zaczniesz od asfaltu, to istnieje spora szansa na kontuzję typu zapalenie okostnej czy tzw."kolano biegacza" a to może skutecznie zniechęcić do uprawiania sportu.

To trening bazując na moim doświadczeniu, wierz mi lub nie, ale 5 lat temu miałem ponad 125,5kg żywej wagi, obecnie ok.70kg(zacząłem biegać mając 0 kondycji i 88kg, w ciągu 4 miesięcy zjechałem 14-15kg-okres letni) i biegam dzień w dzień po 25-30km w tempie 4:30-5:00min/km, więc wiem, że mimo, iż jest to trudne, to się da.

Trzymam kciuki kolego.

Zdrowia i braku kontuzji życzę!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć!

Spieszę z pomocą jako palacz palaczowi (chociaż mam trochę więcej wiosen) :) polecam Ci robić 3/4 treningów w tygodniu w formie interwałowej, czy to będzie bieganie, spacerowanie, trening siłowy.

Sam też zacząłem biegać rok temu i wkręciłem się w to, chociaż dalej wmawiam sobie, że nie lubię biegać :) ale, jak napisałem wyżej, można robić inne rzeczy, byle budować wydolność (interwały).

 

Pozdro i rzucaj to cholerstwo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

    • 2 Posts
    • 1721 Views

×
×
  • Create New...