Jump to content

Greg

Użytkownik
  • Content Count

    7
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Greg last won the day on February 5 2015

Greg had the most liked content!

Community Reputation

1
  1. Na mnie najlepiej działa spalacz Ground Zero, największe efekty zarówno jak trenuje na siłce jak i biegam. Mocno się pocę przy nim, ale to zawsze przy mocnych termogenikach. Inferno wydaje mi się, że lepiej działa przy mniejszej ilości tkanki tłuszczowej. Natomiast GAT Superburn to najlepszy stosunek cena/jakość - wersja ekonomiczna bardzo dobrego spalacza. No i moja żona uwielbia Level II (akurat jego nie ma go chyba w rankingu), też duża ilość porcji oraz świetny smak (jest to proszek wiec może pić z przyjemnością bo też bardzo dobry smak).
  2. Idealne, książkowe ciśnienie krwi wynosi 120/80 mmHg. Badanie przeprowadzone przez Carlosa Rodrigueza z Baptist Medical Center w Wirtston-Salem w Północnej Karolinie wykazało, że obniżenie ciśnienia skurczowego (pierwsza, wyższa wartość) poniżej 120 mmHg, nie przynosi dodatkowych korzyści zdrowotnych. Podstawą tych wniosków były dane zebrane w ciągu 22 lat od przeszło 45 tyś. osób. Zbyt wysokie ciśnienie krwi to probierń dotyczący jednej trzeciej Amerykanów, ale tylko połowa z nich wykonuje regularne pomiary i czyni to ze względu na przyjmowane leki, dietę i ćwiczenia. Systematyczne kontrolowanie ciśnienia tętniczego krwi pozwala obniżyć ryzyko wystąpienia niewydolności serca, udaru i zawału. Niewątpliwie jest to dobra metoda zapobiegania chorobom układu krążenia, ale obniżanie ciśnienia poniżej wartości standardowej w ramach prewencji wydaje się bezcelowe. „JAMA Interna! MEdicine", opublikowano w Internede 16 czerwca 2014
  3. Termin „zespół metaboliczny" {MS, ang. metobolic syndrome) określa współwystępowanie powiązanych ze sobą czynników ryzyka pochodzenia metabolicznego, sprzyjających rozwojowi chorób sercowo-naczyniowych oraz cukrzycy typu 2. Do symptomów MS zalicza się między innymi: insulinoopor-ność, otyłość brzuszną, nadciśnienie tętnicze oraz zaburzenia gospodarki lipidowej. Hiszpańscy badacze odkryli zależność pomiędzy występowaniem zespołu meta¬bolicznego a niskim poziomem testosteronu u mężczyzn. Ponad 97% badanych w wieku około 61 lat cierpiało na zaburzenia erekcji, 95% przechodziło andropauzę (męska me-nopauza), a u ponad 70% mężczyzn zdiagno-zowano zespół metaboliczny. Niski poziom testosteronu jest oznaką pogarszającego się zdrowia metabolicznego oraz może zwiększać ryzyko zawału, udaru i raka. „Journal Sexual Medidne", opublikowano w Inter¬nede 26 czerwca 2014
  4. W czasie leczenia raka gruczołu krokowego onkolodzy zazwyczaj obniżają u chorych poziom testosteronu. Skutkiem ubocznym tej metody jest utrata masy mięśni i kości, insulinoo-porność, obniżenie libido i zaburzenia erekcji, zaś celem jest wydłużenie życia pacjentów. Długoterminowe badanie przeprowadzone na Uniwersytecie Rutgers dowiodło, że terapia obniżająca poziom testosteronu nie wpływa na długość życia pacjentów z rakiem prostaty, a wywołane przez nią skutki uboczne w żaden sposób nie rekompensują korzyści płynących z terapii. Spadek stężenia testosteronu jest równoznaczny z chemiczną kastracją pacjenta. Prawdopodobnie jest to nieskuteczna, a nawet szkodliwa metoda leczenia chorych na raka prostaty, ale zagadnienie to wymaga dalszych badań. Na przykład urolog z Harvardu, Abraham Morgentaler, odnotował przypadki pacjentów z rakiem prostaty, u których takie leczenie się opłaciło. „JAMA Interna! Medicine", opublikowano w Internede 17 lipca 2014
  5. Starzejące mięśnie tracą na masie, sile i kontroli nerwowej. Badanie na szczurach przeprowadzone przez Irinę Conboy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley dowiodło, że zastrzyki z oksytocyny wykonywane u starzejących się myszy miały korzystny wpływ na zdolność mięśni do regeneracji i odbudowy. Oksytocyna, znana też jako hormon miłości, wpływa na orgazm, więzi społeczne i instynkt macierzyński, ale najczęściej jest kojarzona z porodem, ponieważ wzmaga czynność skurczową macicy, rozluźnia jej szyjkę oraz stymuluje laktację. Receptory oksytocyny z wiekiem stają się coraz słabsze, wskutek czego ograniczeniu ulega między innymi zdolność mięśni do regeneracji i odnowy. Spowodowane wiekiem osłabienie mięśni jest istotnym czynnikiem pogarszającym jakość życia. „Naturę Communications", opublikowano w Internede 10 czerwca 2014
  6. Co roku lekarze w Stanach Zjednoczonych diagnozują 44 tysiące nowych przypadków czerniaka złośliwego oraz ponad 7 tysięcy przypadków śmierci z tego powodu. Wskaźnik umieralności u chorych na czerniaka wzrasta nieprzerwanie od 1930 roku. Onkolodzy uważają, że winna temu jest niefrasobliwość ludzi zbyt często narażających się na szkodliwe promieniowanie UV poprzez przebywanie na słońcu bez odpowiednich zabezpieczeń oraz korzystanie z solarium. Zdanie to podzielają dermatolodzy, którzy nieustannie zalecają ograniczenie ekspozycji skóry na promieniowanie ultrafioletowe. W kontekście alarmujących raportów wiążących upodobanie do kąpieli słonecznych z umieralnością, zaskakujące wydają się być wyniki badania niedawno przeprowadzonego na Uniwersytecie Karolińska w Sztokholmie. Szwedzcy naukowcy wykazali, że unikanie słońca podwyższa wskaźnik śmiertelności o 3% i osoby mające najmniejszy kontakt ze światłem słonecznym żyją najkrócej. Trzeba wziąć pod uwagę, że Szwecja nie jest krajem dobrze nasłonecznionym, więc wyniki mogą być inne w przypadku krajów takich jak Stany Zjedno¬czone czy regionów położonych bliżej równika. Światło słoneczne jes: niezbędne do syntezy witaminy D w skórze, zaś odpowiedni poziom witaminy D jest istotny dla poprawy stanu zdrowia. „Journal Interna! Medianę" 2014, 278: 77-86
  7. Spowodowana procesami starzenia utrata mięśni powoduje, że przed siedemdziesiątką wiele osób nie potrafi unieść 4,5 kg nad głowę. Między 40. a 60. rokiem życia człowiek traci średnio 20% masy mięśniowej. Osłabienie i utrata mięśni - stan zwany sarkopenią -wiąże się z ogólnym pogorszeniem stanu zdrowia, w tym z utratą masy kostnej, słabą kondycją stawów, ograniczoną mobilnością, obniżeniem poziomu energii, cukrzycą, a nawet przedwczesną śmiercią. Naukowcy znają skuteczną metodę zapobiegania utracie mięśni u starzejących się osób. Lekiem jest aktywność fizyczna! Ćwiczenia zapobiegają utracie mięśni i siły oraz przyspieszają przemianę materii. Wystarczy do swojego programu fitness włączyć aeroby, ćwiczenia siłowe i równoważące. W utrzymaniu mięśni pomoże również dieta. Należy codziennie spożywać wysokiej jakości białko, zawierające aminokwas leucynę. W przypadku osób z niedoborem testosteronu i hormonu wzrostu skuteczna wydaje się hormonalna terapia zastępcza (HTZ), przy czym wciąż jest to temat wzbudzający sporo kontrowersji i wymagający wielu badań. Nie możemy żyć wiecznie, ale utrzymywanie mięśni w dobrej kondycji pozwala nam żyć lepiej i dłużej. „The Wall Street Journal", 22 czerwca 2014
×
×
  • Create New...