Jump to content

Przyswajanie białka z twarogu


Rekomendowana wypowiedź

Czy twaróg lepiej jeść na pusty żołądek czy z chlebem, żeby białko z twarogu lepiej się przyswoiło i jednocześnie żeby nabrać masy mięśniowej? Czytałem w jednym miejscu, że trzeba z chlebem wtedy białko lepiej się przyswoi, a w drugim że nie należy łączyć białek z węglowodanami bo nabędziemy wtedy masę ale nie mięśniową. 

Link to post
Share on other sites

Po pierwsze nie ma żadnej teorii odnośnie tego by nie łączyć białek z węglowodanami. Prawdopodobnie pomyliłeś kwestie, ponieważ istnieje tzw. dieta rozdzielna jednak dotyczy ona kwestii nie łączenia węglowodanów i tłuszczy, ponadto raczej tyczy się to tylko osób o tzw. endomorficznym typie budowy, czyli ze skłonnością do odkładania się tkanki tłuszczowej.

Co do samego twarogu to nie opieraj na nim swojej diety, traktuj raczej jako częściowy dodatek i nie musisz go jeść codziennie. Są inne, bardziej wartościowe źródła białka. W kwestii samej przyswajalności to optymalnego wykorzystania 1 grama białka potrzeba około 24 kcal z innych źródeł, dlatego jeśli budujemy masę mięśniową to warto łączyć je z węglowodanami w jednym posiłku. 

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...