Jump to content

Przerwa w treningu


partyzant
 Share

Rekomendowana wypowiedź

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów,  chciałbym zapytać o przerwę w treningu. Wyjeżdżam z rodziną na 2tyg urlopu i niewiem czy taka przerwa nie zaszkodzi na masę i sylwetkę,  dodam  że jestem ektomorfikiem i ćwiczę od dwóch miesięcy 4x w tygodniu biorąc przy tym odpowiednie odżywki oraz stosuje odpowiednią dietę dorobiłem się paru kilo i dość zgrabnej sylwetki lecz to dopiero początek mojego planu treningowego jeszcze brakuję mi parę kilo około 7-10kg .

Doradźcie co robić na wakacjach dodam   że nie piję alkoholu.

Link to comment
Share on other sites

Cześć. Moim zdaniem kluczem może być mentalność. Jeśli znajdziesz czas na trening na wakacjach używając np. Gum oporowych albo treningu z was na masa ciała to nie ma co się bać o wielkie spadki.

Jeśli chcesz odpuścić na dwa tygodnie treningi to uważam że może spaść trochę z siły. Niestety nie mam dużej wiedzy co do katabolizmu ale nie sadze żeby dwa tygodnie zniszczyły wszystko tym bardziej że jeśli forma jest naturalna to tak szybko i aż tak spektakularnie jej nie stracisz 😉

Z drugiej strony możesz potraktować dwa tygodnie odpoczynku jako relaks przed powrotem do mocnego treningu ale to tak jak już pisałem mentalność. Sam powinieneś ocenić. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

A dodatkowo nad morzem czy w kurortach możesz znaleźć siłownie pod chmurką i nikt nie mówi, żeby o treningu zapominać całkowicie.

Albo o 5.00 rano wstajesz i biegasz zanim rodzina o 9.00 się zlegnie 🤣

Natomiast jeśli urlop polega na płynięciu na ocean kebabów, lodów i fast foodów, to wszyscy wiemy czym to się kończy.

Później miesiąc nadrabiania pozostaje, żeby wrócić do formy z przed urlopu 😃

Chociaż ektomorfik w tym przypadku może nie mieć aż takich problemów. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Przerwa dwutygodniowa w żadnym wypadku ci nie zaszkodzi. Wręcz wskazane jest robić tego typu przerwy w ciężkich treningach aby zregenerować mikrokontucje i nienabawić się poważniejszej kontuzji. Fakt jest taki że jesli jestes ektomorfikiem, możesz zauważyć delikatne spadki po takim urlopie, aczkolwiek jeśli zadbasz o zbilansowaną dietę w czasie wakacji, nic strasznego nie powinno sie stać. 

Ja po kilku miesiącach na siłce robie sobie przerwę od ciężarów i zamiast dźwigania robię treningi bardziej wydolnościowe jak bieganie, pływanie, spacery czy chodzenie po górach. Często mam tak na jesień. 

Polecam takie okresy zmiennych wysiłków, nie ma twtedy czegoś takiego jak brak motywacji, bo wydolnościówka i pakowanie to zupełnie dwa różne światy, wchodząc w jeden odpoczywasz od drugiego i jednocześnie zdążysz się stęsknić za tym który zostawiasz ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...