Jump to content
Sign in to follow this  
prezes_tvn

Nieudana faza rzeźby - pomocy!

Rekomendowana wypowiedź

Hej,

Piszę tu, bo nie mam już pomysłu co mogę zrobić więcej, aby osiągnąć zamierzony efekt, czyli spalić choć część z moich 19% tłuszczu.

Ok czyli o co tu chodzi?

Przez kilka miesięcy robiłem masę, przytyłem 4kg, do 74kg. Nawet ładnie bo ok 3kg w mięśniach. Warto dodać że od niepamiętnych czasow mam 19% tłuszczu, w tym sporo tłuszczu trzewnego (skala 5 na tanicie).

Przyszedł nas na rzeźbę - odpaliłem fitatu, wrzuciłem 2100kcal w nietreningowe i 2400kcal w dni treningowe. Masa leciała prawidłowo, ok 0.5kg na tydzień.
Makro - 170g białka, 70g tłuszczu, 270g węgli. Mało tłuszczu, białko min. 2g na kg, a reszta węgle.

Jeszcze kilka słów o treningu, bo to bardzo istotne. Siłowy, intensywny, 3x w tygodniu. Przed treningiem rozgrzewka i rozciąganie 10min, po treningu tabata 2x 4min.

Przyszedł czas na pomiar po ponad miesiącu. Masa spadła mi wyłącznie z mięśni - o 3kg. Tłuszcz ciągle na poziomie 19%. Dlaczego? :(

Jak spalić tłuszcz oszczędzając moje pozostałe mięśnie?

Z góry dziękuję za pomoc i porady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odżywianie wygląda tutaj bardzo w porządku, kwestia jeszcze jak z jakością tych produktów. Jeśli masz tam węgle złożone a nie sam cukier i białko jest pełnowartościowe to powinno wszystko być ok. Moim zdaniem ewentualne problemy leżą po stronie treningowej, skoro waga spada głównie z masy mięśniowej. 

Przede wszystkim dobrze że treningi są intensywne, ale na redukcji zadbałbym mimo wszystko o to, by uzywać dość dużych ciężarów i przynajmniej w głównych ćwiczeniach wykonywać ciężkie serie na 6-8 powtórzeń. To jest bardzo ważne jeśli chcemy zachować masę mięśniową i myślę że tutaj mogłeś nie dopilnować tego elementu. Ciężar jest potrzebny jako bodziec nie tylko do budowania, ale też zachowania mięśni. 

Drugą kwestią pozostaje jeszcze tabata, możesz na jakiś czas z niej zrezygnować kosztem niskointensywnego cardio, które w przypadku niektórych sprawdza się lepiej niż trening interwałowy. 

Dodatkowych czynników też może być sporo jak np. słaby sen, nadmiar stresu itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba się porządnie odkwasić.... gdy organizm widzi zakwaszenie nie będzie chciał puścić tłuszczu, a na zapotrzebowanie energetyczne spali właśnie mięśnie.

Nasz organizm magazynuje tłuszcz jako zapas w momencie gdy jest słabo odżywiony, w momencie jak organizm jest mocno zakwaszony co przy treningach jest oczywiste, organizm nie będzie chciał spalić tłuszczu zwłaszcza wewnętrznego, gdyż potrzebuje go w celu ochrony narządów wewnętrznych przed działaniem "kwasów". Tak samo tłuszcz jest traktowany jako  magazyn dla toksyn, które pochłaniamy w zatrważających ilościach. Dlatego oprócz zbilansowanej diety bardzo ważne jest odkwaszenie organizmu i odtrucie z toksyn, czyli oczyszczenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...