Jump to content
Sign in to follow this  
AnioLLL

Siła miesni (w tym i kosci)

Rekomendowana wypowiedź

Siła miesni (w tym i kosci)

Witajcie Panie i Panowie!

Poruszam temat ktorego nie widziałem w innych działach. A mianowicie zapewne znane Wam są tematy nt aminokwasow. Jest ich troche, z roznymi podziałami, lecz mnie interesuja 2.

Leucyna- uczestniczy w regeneracji miesni i kosci. Sprzyja szybszej utracie tkanki tłuszczowej (co jest napewno pożadane) :)

Treonina - uczestniczy w budowie mocnych kosci (to na wszelki jakims ewentualnym zwichnieciom tudziez innym urazom)

 

Moze jeszcze jakies inne sa godne polecenia??

Czekam na odzew.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podobne właściwości można przypisać większości aminokwasów egzogennych, więc jeśli interesuje Cie suplementacja aminokwasami to najlepiej zakupić sobie dobry kompleks EAA, masz wszystko co niezbędne. Albo inna opcja to zadbać o wysoką podaż białka i włączyć izolat serwatki który jest bogaty w EAA. Raczej nie ma sensu suplementować każdego aminokwasu osobno, ani na poziomie początkującym ani nawet przez zawodowców.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na wstepie dzieki za odpowiedz. Wysoka podaz bialka stosuje bo współgra ono ze scisla dietą ktora stosuje( na zalecenia zawodowego dietetyka). A ten kompleks gdzie kupie i co wchodzi w jego skład??

O aminokwasyy pytam rowniez z racji tego ze kiedys doznalem urazu kosci a na to zalecane sa rowniez aminokwasy ( pomijajac te ktore mozna zaaplikowac w diecie treningowej).

Jesli chodzi o białko to codziennie w ramach "przekaski" (przerwy miedzy posiłkami) zazywam jogurt z owocem. Podobno najlepiej go spozywac po treningu i tak staram sie robic.

Powiedz co wchodzi w sklad tego kompleksu o ktorym pisales i gdzie mozna go kupic (np. czy w aptece czy na prywatne zamowienie?)

Jesli chodzi o leucyne to ona podobno spala tkanke tluszczowa, jest tak rzeczywiscie ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

W skład kompleksu EAA wchodzą wszystkie aminokwasy egzogenne, czyli takie których ludzki organizm nie jest w stanie sam produkować i muszą być one dostarczane z zewnątrz ( z jedzeniem czy też jako suplementy ). Dobry produkt to np. EAAnabol od Olimpu, masz pewną firmę z farmakologicznymi standardami i gwarancję zgodności składu z etykietą. Kupisz bez problemu w każdym sklepie z suplementami. 

Jogurt nie jest dobrym źródłem białka, zawiera go stosunkowo niewiele, a ma sporo węglowodanów i czasami tłuszczy. Dobre źródła białka to jajka, ryby, mięso białe i czerwone, z nabiału twarogi lub serki wiejskie, opcjonalnie odżywka na bazie izolatu czy koncentratu serwatki. W codziennej diecie bogatej w białko masz dostarczane wszystkie aminokwasy więc suplementacja ich odzielnie jest bezsensowna, jedynie tak jak wspomniałem dobry kompleks przed i po treningu można wrzucić i to ma sens. 

Co do wpływu leucyny na redukcję tłuszczu to jest on niezauważalny, bardziej ten aminokwas w większych dawkach 5-10 g po treningu nasila syntezę białek i poprawia regenerację.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ten EAAAnabol czy jak go zwal ;) sa rozne substancje, wiec musialbym dobrze to przemyslec bo pewnie w swoim skladzie maja tez witaminy itd. ktore rowniez osobno zazywam, chodzi w moim przypadku o dokladne dopasowanie indywidualnie do mojej osoby.

Co do białka (jogurty naturalne) cos mi sie nie zgadza, bo ja mam to zazywac wlasnie w ostrej diecie gdzie cierpie na nadmiar cholesterolu i tluszczy, cos tu nie halo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zerknij sobie na skład i proporcje składników odżywczych w jogurcie naturalnym, masz przewagę węglowodanów nad białkiem którego jest kilka procent, więc nie jest to jego żadne wartościowe źródło. Potem porównaj procentowy udział białka produktów które ci podałem, masz tam 18-29 g pełnowartościowego białka na 100 g. Jogurt naturalny nie jest zły, ma swoje plusy oczywiście, ale na pewno nie jest dobrym źródłem protein w diecie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kazam  dzieki za konkretne rady :) Wczoraj wlasnie widziałem preparat z EAA TYLE tyle ze nie jest mi ku temu po drodze bo jakas zawartosc cukru zawiera. Preparat nazywal sie "Breakfest" jako proteiny do rozpuszczenia z płynem...

A ogolnie mowiac to wlasnie sie zastanawiam czy sie czyms wspomagac, bo przeciez proteiny to nie zadna ewolucyjna metoda odzywek. Jak Wasze doswiadczenia z trym preparatem, albo innych?

Wlaczamy nawijke :) pozdro dla wszystkich!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  
    • 36 Posts
    • 4175 Views
    • 2 Posts
    • 1452 Views

×
×
  • Create New...