Jump to content

Odżywki


 Share

Rekomendowana wypowiedź

Witam. W najbliższym czasię zamierzam po kilku latach wrócić na siłownię. Zamierzam zakupić Olimp Reanimator Pro i brać zawsze po treningu oraz białko WPC Olimp i brać codziennie z samego rana oraz gdy nie dam rady przyjąć odpowiedniej ilości białka w ciągu dnia. Mam pytanie czy jest sens kupować jakąś przedtrenigówkę ( jeśli tak to co polecacie) i czy brać dodatkowo kreatynę z beta alaniną przed trenigiem czy ta zawarta w reanimator wystarczy na początek (3.5 g)?? Czy jest sens zaopatrzyć się dodatkowo w BCAA jeśli będę spożywał dużo białka? Zależy mi na zwiększeniu beztłuszczowej masy ciała a w następnej kolejności pozbycia się tłuszczu głównie z okolic brzucha. Mam 31 lat, ważę 83 kg i mam 178 cm wzrostu. Zamierzam wykonywać głównie trening siłowy i mam pytanie czy da się połączyć go w jakiś racjonalny sposób z bieganiem żeby nie tracić mięśni, gdyż przede wszystkim zależy mi na jak najszybszym rozroście mięśni ?

Link to comment
Share on other sites

Cześć aby rosnąć polecam skupić się na dodatnim bilansie kalorycznym.

Kolejna ważna sprawa to czy planujesz progresję siłową? 

Czy trening będzie wystarczająco dobrany objętościowo abyś mógł rosnąć? 

Zadaje te pytania żeby ci uświadomić że nie szereg suplementów pomoże Ci rosnąć a dobry trening 

Pozdro 😄

Link to comment
Share on other sites

Tak. Mam nadzieję, że siła przyjdzie wraz ze zwiększeniem tkanki mięśniowej. Co do treningu to jeszcze nic nie planowałem ale myślę spędzać na siłowni około 1.5 h na sam trening siłowy. Zamierzam pogadać z trenerem, żeby dobrał mi odpowednie ćwiczenia i pokazał jak poprawnie je wykonywać. Co do dodatniego bilansu kalorycznego to wiem, że musi być, pytanie tylko czy muszę się aż tak bardzo skupić na tym co jeść czy wystarczy że będę dbać o te 200 g białka na dzień i zjedzenie kebaba czy pizzy nie będzie problemem.?

Głównie zależy mi na fajnie zarysowanych mięśniach ( nie musi to być nie wiem co ale żeby było wyraźnie widać jak napne przynajmniej ), więc ważąc 83 kg i mając ogólnie sporo tłuszczu a mało mięśni da się spalić tłuszcz i zwiększyć masę mięśniową na ujemnym bilansie ?

Link to comment
Share on other sites

Mieszana dieta (80%zdorowa 20%fasfood) nie zaszkodzi o ile będziesz będziesz się trzymał założeń. 

Jeśli zależy ci na zarysowanych mięśniach to po pierwszym etapie budowania masy należy przejść na redukcję i dopiero wtedy obserwować efekty. Ale dobrze dobrany trening jest tak samo kluczowe ważny jak i dieta. 

Poniewaz na redukcji nie powinieneś wykonywać takiej samej objętości treningowej jak w szczycie masy. 

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem, że na redukcji lżejszy, krótszy trening? Myślę, że trener na siłowni ułoży odpowiedni plan pode mnie. Czytałem opinie, że nie warto ćwiczyć na maszynach tylko wolne ciężary. Co o tym sądzisz ?

 

Link to comment
Share on other sites

Krótszy trening nie koniecznie. Po prostu mniejsze ciężary dźwigać bo twoja masa nie pozwoli tak dużych jak wcześniej. Ale to jest dalsza temat skoro chcesz się budować 

Ćwiczenia na wolnych ciężarach jak najbardziej polecam szczególnie na początku przygody z siłowniąq. Kolejna istotną sprawą jest uczenie się i szkolenie w poprawnej technice. 

Oczywiście wcale nie demonizuje maszyn ale najczęściej mają za zadanie wyizolowanie jednej grupy mięśni np. Bicepsa a w twoim przypadku jest potrzebny trening całego ciała więc efektywniejsze będzie ćwiczenie np. Ze sztangielkami niż na modlitewniku

 

Link to comment
Share on other sites

Nie znam się za bardzo a bieganiu ale wiem ze na masie zaleca się cardio więc jak najbardziej tylko będziesz musiał zwiększyć adekwatnie do obu treningów kalorykę. 

Jak przejdziesz na redukcję możesz podnosić poprzeczkę w bieganiu co wpłynie lepiej na kondycję jak i na spalanie tkanki

Link to comment
Share on other sites

Bieganie w zakresie treningu aerobowego poprawi nieco kondycję i na pewno przyczyni się do odtłuszczenia narządów wewnętrznych - czyli będziesz zdrowszy.

Po treningu siłowym można poświęcić jeszcze od 20 do 40 min.

Chodzi o bieganie w którym nie łapiesz zadyszki, ale twój organizm pracuje w zakresie tętna tlenowego (aerobowego), co z kolei przyczynia się, że energia mu potrzebna jest pobierana w dużej mierze właśnie z nagromadzonego tłuszczu. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...