Skocz do zawartości

Recommended Posts

Niektóre hormony są potrzebne bardzo przy spalaniu tłuszczu i jeżeli będą pracować dla Ciebie to masz szanse na spalenie tłuszczu.

Grelina
To hormon produkowany w ściankach jelit (często mylony z hormonem wzrostu) , wydziela się gdy opuścimy posiłek jest hormonem głodu. Jeżeli nie jemy w nieregularnych odstępach czasu lub opuszczamy posiłki jest on wytwarzany w dużych ilościach powoduje to że mamy napady niepohamowanego apetytu.
Aby obniżyć ilość tego hormonu jedz co 3-4 godziny ,planuj swój dzień rano zaraz po wstaniu dzięki czemu nie będziecie mieli napadów głodu.

Leptyna
Hormon produkowany przez tkanki tłuszczowe mówi naszemu ciału że komórki są pełne. Generalnie im więcej go mamy tym lepiej. Czasami zdarza się tak że sygnał nie dochodzi do naszego mózgu i wtedy mimo że jesteśmy pełni nadal mamy ochote na jedzenie. Im jesteśmy starsi tym hormon ten gorzej pracuje i dlatego warto od małego wiedzieć ile powinniśmy czego jeść jak układać nasze menu aby wytworzyć dobre nawyki.
Aby zwiększyć czułość na ten hormon zwiększmy spożycie omega 3 z ryb takich jak makrela ,łosoś,ostrygi sardynki oraz nasion lnu. Zawierają one wszystkie kwas eikozapentaenowy (EPA) który także pomaga walczyć z depresją, chorobami serca i artretyzmem.

Kortyzol
Hormon stresu którego większość ma nadmiar niestety. Najwięcej mają go osoby żyjące w dużych miastach gdzie jest duży hałas ,trąbia samochody, światła mrugają, jest duzo ludzi. Wydziela sie on w dużych ilościach u osób które mało śpią ,mają deficyt witamin minerałów, spożywają duże ilości wysoko przetworzonego jedzenia oraz cukru oraz są na niskokalorycznej diecie.
Jeżeli jego ilość jest wysoka to sa małe szanse aby nasza sylwetka szczupła. Jeżeli masz wysoki jego poziom to będziesz widział szybki przyrost tłuszczu. Osoby z wysokim poziomem kortyzolu maja ochotę na słone i tłuste potrawy.


Jedną z dobrych strategii na jego obniżenie jest rezygnacja z picia kawy. Badania na Uniwersytecie Oklahoma pokazały ze dwie szklanki kawy zwiększają wydzielanie kortyzolu o 25% w ciągu 3 godzin po spożyciu.
Dobrą strategią na jego obniżenie jest uprawianie jogi oraz kontrola oddechu. W jodze najlepsze jest to że relaksuje ciało i umysł a to powoduje obniżenie ilości kortyzolu poprzez co chudniemy. Same ruchy nie powodują tego.
Najlepsza strategią na obniżenie kortyzolu to sen 7-8 godzin wtedy rano nie trzeba pic kawy na pobudzenie.
Planuj posilki na cały dzień rano aby nie było zbyt dużych przerw między nimi.
Dodaj do diety siemie lniane ,ostrygi, łososia,makrele bogate w omega 3.
Spaceruj, codziennie uprawiaj jogę i głęboko oddychaj.

Te 3 małe kroki możesz wprowadzić do swojego życia a na pewno szybciej osiągniesz sukces.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz


×