Jump to content

Ogólna poprawa formy - kilka pytań


Rekomendowana wypowiedź

Witam, jestem nowy na forum więc serdecznie pozdrawiam bywalców.

 

Pyknęła mi czterdziestka, balon wyskoczył do przodu, tu i ówdzie strzyka i łamie .... chyba czas coś z tym zrobić !!!

 

A tak na poważnie, to przez kilka lat ćwiczyłem sporty walk, różne i z różnym skutkiem. Po wojsku przerwałem, bo wiadomo, praca, dom, rodzina, obowiązki, mniej czasu i mniej chęci. No ale życie się jakoś ustabilizowało, więc warto w nim znaleźć miejsce na odrobinę sportu.

 

Od września zacząłem truchtać ... 3x w tygodniu (staram się we wtorek, czwartek i niedzielę), oczywiście gdy pogoda sprzyja i coś nagle nie wyskoczy. Zwiększam dystans, praktycznie od kilkuset metrów do około 3,5 km na trening obecnie (choć przez ostatnie 2 tygodnie źle się czułem i nie ruszyłem się z domu, to od niedzieli zacznę po malutku od nowa). Chcę dobić do dystansu 5 km na trening.

 

Po bieganiu rozciągam mięśnie nóg oraz robiękilka skłonów. Na początku męczyły mnie jakieś drobne kontuzje, ale po czasie się wszytko normuje.

 

Tak więc pobiegam sobie. Ale to nie wszystko, bowiem trzeba pozbyć się zbędnego balastu noszonego przed sobą. W związku z tym kupiłem sobie używaną ławeczkę rzymską do brzuszków. No i ogień, pierwszy dzień 6x10, drugi dzień 6x10, trzeci dzień .... ledwo z łóżka wstałem. Brawo Malko !!!!

 

Zrobiłem tydzień przerwy i już nie boli, więc zaczynam od nowa. Pierwszy dzień 1x10, drugi dzień 2x10, trzeci dzień 3x10 i na razie nic nie boli. 

 

I tu pojawia się moje pierwsze pytanie >>>>>> czy warto brzuszki robić codziennie, czy np co drugi dzień ?

 

Przed brzuszkami robię kilka skłonów, jakieś kręcenie bioderkami .... taka niby rozgrzewka .... nie liczę specjalnie czasu na przerwę między seriami, ot cel to ileś serii x ileś powtórzeń i tyle. Po tych brzuszkach kładę się plecami na wałku z koca żeby rozciągnąć mięśnie brzucha. Jeśli macie jakieś sugestie to zapraszam do udzielania porad.

 

Kolejna sprawa to pompki. W wieku 14 lat zacząłem trenować karate i były pompki. W wojsku wiadomo, koty robiły pompki. Później jakieś spontaniczne nawroty do ćwiczeń i też pompki, więc może teraz zacznę robić pompki ? W najlepszym momencie robiłem 100 na raz (w wojsku).

 

Czy robienie pompek podlega jakimś regułom ?

 

Czy po prostu mam czas, to padam na ziemię, robię 10 powtórzeń, otrzepuję się i idę dalej .... a wieczorem zliczam i wyszło mi np 50 na dzień ?

 

Kolejna rzecz to rozciąganie się. Jak trenowałem karate, to całkiem dobrze mi szło. Teraz moja prawie 8 letnia córka jest zafascynowana karate, ogląda filmy, chce zapisać się do klubu, pyta bym pokazał jej jakieś kopnięcia .... a ja mogę pokazać najwyżej kopnięcie w kolano, bo dalej noga się nie podnosi.

 

Malko ale się zaniedbałeś !!!!

 

Biegam, to może się i porozciągam ? I tu znów pojawia się pytanie >>>> czy rozciągać się codziennie, by pogłębiać efekty, czy np co drugi dzień, żeby mieć czas na regenerację ?

 

Może np powinienem rozciągać się tylko w te dni po bieganiu, a pompki i brzuszki robić w pozostałe dni, gdy nie biegam ?

 

Proszę o wasze rady. Nie zamierzam się mordować na siłowni, nie zamierzam też się napakować a jedynie zwiększyć swoją ogólną sprawność i może za jakiś czas powrócić do treningów karate, oczywiście amatorsko.

 

Zapraszam do udziału w moim temacie i  pozdrawiam.

 

Malko

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Popieram, bieganie to podstawa przy robieniu formy i redukcji tłuszczu. Pompki tłuszczu nie spalają z brzucha, jedynie wzmacniają jego mięśnie.

Odmian pompek jest multum, najlepiej zmieniać sobie by angażować mięśnie pod różnym kontem. Brzuch bierze udział w wielu ćwiczeniach i mięśnie te są wytrzymałe (głównie włókna białe) także można go ćwiczyć często.

Z rozciąganiem codziennie już nie jest tak łatwo. Jeśli zaczynamy, to lepiej co drugi dzień, by ścięgna się odpowiednio regenerowały.

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

O ile masz taką możliwość to poleciłbym Ci pracę na stojąco - nawet przy biurku.

Mój znajomy też już jest po 40tce i ostatnio kupił sobie taka deska do utrzymywania równowagi. Z powodzeniem można z tego korzystać w domu nawet podczas oglądania telewizji. Z urządzenia z przyjemnością skorzystają wszysycy domownicy - jak u niego byłem do co chwilę, albo jego żona na tym stawała, albo córa jak gdzieś łaziły :D Sam też sobie taki trick board zamówiłem. Brzuch spala, ćwiczy mięścnie głębokie, balans i równowagę. A przy tym jak mówisz, że masz sporo kontuzji, to będzie bezpieczne rozwiązanie. No chyba, że się wypieprzysz na plecy, to wtedy nie :P 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...