Jump to content

Pomoc dla początkującego.


Bullet135
 Share

Rekomendowana wypowiedź

Witam wszystkich.

Piszę ten temat gdyż potrzebuję porady.

Mianowicie, mam 24 lata, 193 cm wzrostu i 105kg wagi.

Zawsze ważyłem 85-95kg ale rok temu nabawiłem się kontuzji kolana ( zerwany ACL i pęknięta łąkotka) co w połączeniu z pandemią wirusa dało efekt ponad rocznego siedzenia w domu. Wchodząc bardziej w szczegóły przez 2 miesiące miałem gips, potem 4 miesiące oczekiwania na zabieg rekonstrukcji ACL i szycia łąkotki, po zabiegu 3 miesiące w ortezie , 2 miesiące rehabilitacji no i dopiero teraz ta noga doszła do stanu używalności ( mogę się ruszać). Powinno to wszystko trwać o wiele krócej lecz pandemia spowodowała wiele opóźnień w służbie zdrowia. Mija 13 miesięcy po urazie a ja w tym czasie przytyłem około 10kg. Szczególnie bardzo widać to po moim brzuchu i udach. 

Chciałbym wrócić do wagi 90-95kg. Niestety mam problem z dostępnością siłowni w mojej mieścinie więc staram się ćwiczyć w domu.

Zacząłem jakoś 4 dni temu. Codziennie trening całego ciała (ok. 1,5h) a na weekend odpoczynek. (Nie mam pojęcia czy to dobra metoda).

No i pytanie czy powinienem mieć jakąś konkretną dietę, liczenie kalorii itp. czy wystarczy po prostu zdrowe odżywianie i ten domowy trening. Powinienem zrobić coś jeszcze? Jakieś porady dla początkującego? Dodam że nigdy nie ćwiczyłem na siłowni, jedynie całe życie grałem w piłkę nożną i pracowałem fizycznie co utrzymywało mój wygląd w ryzach. Teraz wyglądam fatalnie. Nie liczę na 50cm w bicepsie i sześciopak lecz normalny zdrowy wygląd . Pomocy ;D 

 

Ps. Posiadam dwa hantle o łącznej wadze 12kg, rowerek stacjonarny, ekspander gumowy i 105kg "własnego" obciążenia ^^

Ps/2. Zakupiłem spalacz tłuszczu ThermLine Fast , opinie ma niezłe a pani w aptece uznała że mimo iż na opakowaniu jest napisane "Dla kobiet" to i u mnie w połączeniu z treningiem spełni swoje zadanie. Co sądzicie? 

Link to comment
Share on other sites

Jeśli dopiero ćwiczysz od 4 dni to musisz dać sobie nieco czasu na efekty i uzbroić się w cierpliwość. Na starcie nie musisz stosować rygorystycznej diety, postaw na zdrowe odżywianie, staraj się jeść więcej białka i ogranicz wszystko co z białej mąki, cukier, tłuszcze trans itp. Treningi w domu z własnym ciałem jak najbardziej, do tego rower sobie wrzucaj po każdym treningu jako cardio lub w dni wolne.

Co do therm line to były już na forum tematy o takich produktach. Nie ma żadnego wpływu na odchudzanie, może jedynie delikatnie pobudzić jeśli masz wersje z kofeiną.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, Kazam napisał:

Jeśli dopiero ćwiczysz od 4 dni to musisz dać sobie nieco czasu na efekty i uzbroić się w cierpliwość. Na starcie nie musisz stosować rygorystycznej diety, postaw na zdrowe odżywianie, staraj się jeść więcej białka i ogranicz wszystko co z białej mąki, cukier, tłuszcze trans itp. Treningi w domu z własnym ciałem jak najbardziej, do tego rower sobie wrzucaj po każdym treningu jako cardio lub w dni wolne.

Co do therm line to były już na forum tematy o takich produktach. Nie ma żadnego wpływu na odchudzanie, może jedynie delikatnie pobudzić jeśli masz wersje z kofeiną.

Dziękuję za odpowiedź. Zdaję sobie sprawę że efektów nie zobaczę od razu, mam jednak nadzieję że do czerwca/lipca uda się osiągnąć jakieś widoczne efekty. Zależało mi głównie na opinii co do ćwiczeń w domu i stosowania diety na co mi odpowiedziałeś więc dziękuję i pozdrawiam. 

@Kazam A mam jeszcze pytanie, jeśli miałbyś chwilkę doradź proszę.

Teraz ćwiczę codziennie po ok 1,5h a odpoczywam w weekend, ale napotkałem się na opinie że lepiej po każdym dniu treningowym zrobić dzień przerwy. Czyli np. poniedziałek trening, wtorek odpoczynek, środa trening, czwartek odpoczynek itd. 

Jak będzie lepiej ?

I drugie pytanie, czy stosować jakąś suplementację? Białko itp.?

Link to comment
Share on other sites

Co prawda nie do mnie, ale myślę że moge pomóć.

Prawdą jest, że lepiej trenować co drugi dzień niż kilka dni podrząd, jednak tyczy się to raczej treningów na siłowni, gdzie obciążamy układ mięśniowy jak i również nerwowy dużymi ciężarami. Wtedy regeneracja ma faktycznie duże znaczenie. W przypadku treningów z własnym ciałem nie ma żadnych przeciwwskazań do tego by trenować codziennie.

Białko służy do uzupełnienia braków w pożywieniu, więc najpierw potrenuj troche i załap podstawowe nawyki treningowe i żywieniowe. Za jakiś czas będziesz mógł pomyśleć o suplementacji tego typu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...