Jump to content

Zawroty głowy po ćwiczeniach


Umyk

Rekomendowana wypowiedź

Dzień dobry,

Pisze tutaj na forum w sprawie dość dziwnej. Jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o ćwiczenia, a od miesiąca zaczęłam ćwiczyć fitness z aplikacji na abs. Były w tym serie cardio i hiit. Wszystko było ok, ale tydzień temu dopadly mnie dziwne zawroty głowy i lekkie (kilkusekundowe) bóle głowy. W sumie to wszystko mnie lekko podobolewa, może to jakieś nerwowe. Dretwieja mi też ręce. Ogólnie to od zawsze strzelają mi stawy dziwnie i teraz czuje dziwny dyskomfort jak mi w karku przeskakuje. Ale moje pytanie jest związane z tym czy ktoś kiedy z państwa doświadczył czegoś  takiego i czy może to być od ćwiczeń ? A i wczoraj postanowiłam się zważyć na wadze Huawei smart wcale i do tej pory nie mogę uwierzyć ale od tygodnia procent tkanki tluszczowej zmniejszył mi się o połowę (tydzień temu miałam niecałe 30 %, a teraz mam 15%). Może się zepsuła, ale innym osobom w domu pokazuje normalne dane. Jeszcze przestałam ćwiczyć przez te zawroty głowy, nie jestem też na żadnej diecie (wegańskiej tylko, ale to od roku I bez ograniczeń, tzn. Jem codziennie tak jakby ile się da xD). Zastanawiam się czy to normalne tak w tydzień tyle procentów zgubić ( Nie powiem, że się nie cieszę, ale myślałam, że to wolno spada, na żadnej diecie wcześniej mi tak nie spadło). To normalne? 😮

Link to comment
Share on other sites

Taki spadek tkanki tłuszczowej w ciągu tygodnia jest niemożliwy z fizjologicznego punktu widzenia, więc na 100% jest to błąd pomiarowy. Być może wcześniej zmierzyłeś źle a teraz dobrze, nie mniej nie da się zgubić 15% bf w ciągu tygodnia czy nawet miesiąca. Poza tym Twoja sylwetka zmieniła by się w taki sposób, że ze sporego brzucha miałbyś widoczne zarysy kaloryfera. Raczej takie aplikacje mają małe odzwierciedlenie w rzeczywistości.

Co do samopoczucia to być może na start narzuciłeś sobie zbyt intensywny program treningowy i jesteś najzwyczajniej przetrenowany. Hitt to dość wymagający rodzaj treningu, szczególnie dla osób początkujących które wcześniej nie miały czynnego kontaktu ze sportem. Od siebie mogę polecić budowanie kondycji właśnie poprzez średnioitensywne cardio pomieszane z treningiem oporowym.

Drętwienia rąk mogą wynikać ze słabej regeneracji i braku np. aminokwasów czy elektrolitów, dlatego moim zdaniem zacznij od odpowiedniego zmniejszenia intensywności i dołóż nieco białka do codziennego odżywiania z dobrych źródeł tj. mięso, jajka, ryby itp.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...