Jump to content

Jak i ile ćwiczyć mięśnie w wieku 13-tu lat?


Rekomendowana wypowiedź

Witam! 

Mam 13 lat, ważę 48kg i mierzę 168cm wzrostu. Jak napisałem powyżej, jestem osobą szczupłą. Zależy mi na tym aby przybrać chodź odrobinę na masy mięśniowej (nie tłuszczowej), abym nie wyglądał na ,,szkieletora". Dlatego postanowiłem ćwiczyć; 20 minut na orbitreku, 100 brzuszków, 60 przysiadów, 30 pompek i 20 podniesień ciężarków na jedną rękę. Prosiłbym o opinię oraz o rady a propo ćwiczeń, jakie moge wykonywać żeby efekty były ,,zadawalające" i w miarę szybkie. Oraz ile czasu je robić? Zapisze tutaj jeszcze jak się odżywiam, bo sądzę, że będzie to istotne. 

Śniadanie : 3 kanapki chleba pszenno-żytniego, posmarowane masłem (1-na z szynką z indyka oraz Ketchupem, 2-ga z masłem orzechowym i szczyptą cukru, 3-cia z chudym twarożkiem, pieprzemi szczypiorkiem). 

Drugie śniadanie : kanapka do szkoły (składająca się z 2 kromek chleba pszenno-żytniego, posmarowana z obu stron masłem) z szynką z indyka oraz ogórkiem (lub ketchupem). 

Trzecie śniadanie : Jogurt pitny, przeważnie sięgam po "Yogurto" - 70% owoców i 30% jogurtu lub po Danonka. 

Obiad : Tu nie mam wpływu na to co jem, bo obiad jest przyrządzany przez moich dziadków. Przeważnie jem kotleta schabowego w panierce z ziemniakami (z masłem). Do tego staram się w miarę możliwości dobierać jakieś podręczne warzywa, lub sałatki; przeważnie jarzynową. 

Po ćwiczeniach : Serek Skyr o smaku truskawkowym oraz balonik Nestle Fitness musli z czekoladą i bananami. 

Kolacja : 2 kanapki chleba pszenno-żytniego, posmarowane masłem. Jedna z indykiem i ketchupem, druga z twarożkiem z pieprzem i szczypiorkiem. Do tego zjadam jeszcze truskawkowego skyra. 

Po kolacji : 1x jabłko oraz 1x gruszki. 

 

Link to post
Share on other sites

W wieku 13 lat skupianie się na budowaniu masy mięśniowej jest kiepskim pomysłem. Aktywność fizyczna jak najbardziej, wszelkiego rodzaju gry zespołowe, może sztuki walki czy ćwiczenia z ciężarem własnego ciała jak najbardziej tak, natomiast to nie wiek na plany treningowe. Weź pod uwagę, że jesteś jeszcze przed okresem dojrzewania i poziom Twoich hormonów nie sprzyja nabieraniu masy mięśniowej. Jedz tyle ile potrzebujesz, ruszaj się regularnie, a o budowie sylwetki pomyśl za 2 lata. Narazie możesz przygotować do tego dobre podstawy.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...