Jump to content
Sign in to follow this  
cyklon04

Jak przybrać na masie?

Rekomendowana wypowiedź

Jak przybrać na masie?

jak przybrać na masie?

Budowanie masy mięśniowej nie należy do prostych zadań. Wiele osób aktywnych fizycznie nie zdaje sobie sprawy z tego, że jest to proces złożony nie tylko z dobrze zbilansowanej diety bogatej w białko, ale także z planu treningowego, który zawiera ćwiczenia siłowe. Dziś dowiemy się jak przybrać na masie dzięki diecie i jakie składniki powinny znaleźć się w jadłospisie na budowanie masy mięśniowej.

Jak przybrać na masie – dieta

Dieta nam masę jest niezbędna i powinna być dobrze zbilansowana. Osoby, które chcą zwiększyć masę swojego ciała, a w szczególności masę mięśniową powinny pamiętać, że odżywki białkowe to nie wszystko. Ważne są również składniki naturalne, a oto kilka z tych, które koniecznie powinny znaleźć się w diecie na masę:

1. Jajka
Jajka są bogate w wartościowe proteiny, które mają najwyższą wartość biologiczną. Zdaniem specjalistów do szybkiego budowania masy konieczne jest jedzenie białka z jajek w większych dawkach niż z innych źródeł protein. Warto również pamiętać, że jajka są źródłem witaminy B12, która przyczynia się do poprawy funkcjonowania układu mięśniowego. To jednak nie wszystko, dostarczają one do organizmu wiele innych witamin i minerałów, takich jak kwas foliowy, witaminę B6, witaminę D i E, żelazo, cynk i fosfor. Jeśli więc szukasz produktu, który pomoże ci przybrać na  masie, to nie bój się jeść jajek nawet kilka razy w tygodniu.

2. Tuńczyk
Tuńczyk to białka najwyższej jakości oraz liczne niezbędne kwasy tłuszczowe omega-3. Są to składniki niezbędne dla osób aktywnych fizycznie, ponieważ przyczyniają się one do zmniejszenia mikrouszkodzeń, które zaczynają się tworzyć w mięśniach podczas wysiłku fizycznego. Tuńczyk pozwala na magazynowanie białek w tkankach mięśniowych, zanim stare zostaną spalone.

3. Wołownia
Wołowina jest źródłem pełnowartościowego białka, które szybko wchłania się do organizmu. Jednak mięso to nie tylko proteiny, to także cenne składniki mineralne takie jak żelazo i cynk, a według specjalistów są to główne minerały, które wpływają na proces rozbudowy masy mięśniowej.

4. Kreatyna
To jeden z często wybieranych suplementów diety dla sportowców. Nie bez powodu, jest on skuteczny i daje widoczne efekty. Kreatyna jest niezbędnym składnikiem, który koniecznie powinien znaleźć się w diecie na przybranie na masie, ponieważ przyczynia się ona do zwiększenia jej zapasów w mięśniach nawet do 30%. A to sprawia, że zwiększa się na nasza wytrzymałość siłowa oraz wydajność treningowa. Dodatkowo większa ilość kreatyny w mięśniach sprawia, że procesy regeneracyjne zachodzą znacznie sprawniej pomiędzy ćwiczeniami, a dzięki temu możemy wykonywać więcej powtórzeń, co zwiększa efektywność treningów.

Jak przybrać na masie – trening

Sama dieta nie jest jednak kluczem do zwiększenia masy ciała. Mimo tego, że kluczowym składnikiem do budowania mięśni, jest białko, to bez ćwiczeń mogą one nie być wystarczające. Tak, więc jeśli zależy ci na zwiększeniu masy mięśniowej ciała, to konieczne jest zadbanie o prawidłowy plan treningowy. Najlepiej, jeśli w planie treningowym znajdzie się więcej ćwiczeń wielostawowych niż izolowanych. Takie ćwiczenia sprawia, że podczas treningu do pracy zaangażowane są większe ilości mięśni. Jeśli wykonujemy ćwiczenia izolowane, to mniejsza część mięśni pracuje, a to sprawia, że proces budowania masy mięśniowej jest nieco wolniejszy. A dodatkowo, jeśli jedno ćwiczenie dotyczy więcej partii mięśni, to łatwiej jest nam sięgnąć po większe obciążenie niż w przypadku ćwiczeń, które poruszają małe partie.

Jeśli chodzi o odżywki na mięśnie jak to popularnie określają początkowi kulturyści, najpopularniejszy znajdziemy w sklepie Best Body https://www.bestbody.com.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...