Jump to content
Roksana19

Czy zmienić coś w tym treningu?

Rekomendowana wypowiedź

Czy zmienić coś w tym treningu?

Cześć!

Zastanawiam się czy coś zmienić w moich ćwiczeniach 😀
Mam 176cm i 76kg. 
Jestem na redukcji ok. 1800kcal (ale często ciężko mi dobić to takiej kaloryczność i wychodzi mniej). Ćwiczę na silowni, na którą dojeżdżam rowerem (15minut) 4 razy w tygodniu (siłowo, 2x góra i 2x dół) wychodzi mi tak około 1,5h. 

Po siłowni idę na basen i tam robię 12 basenów (25m i po 1-2min przerwy) bo więcej nie jestem w stanie. I zastanawiam się czy ten basen ma sens jak w sumie tak mało tam pływam, bo się szybko męczę i czy nie lepiej zamienić to na orbitrek, na którym wytrzymam nawet godzinę, żeby spalić więcej kalorii? 😀 

Ćwiczę tak dopiero drugi tydzień, waga leci opornie, ale też zdaje sobie sprawę, że to dopiero początek, ale kiedy ostatnio po prostu ograniczyłam słodkie jedzenie i jedzenie na noc to waga leciała od razu, około 1kg/tydzień.
Zauważyłam też, że kiedyś przy samym ograniczeniu kalorii do 1500kcal i praktycznie zerowej aktywności (tyle co do tramwaju i na uczelnie, cały dzień siedzę) to waga leciała, gdy dołożyłam jeżdżenie na rowerku stacjonarnym 3x w tygodniu to waga leciała, ale gdy zwiększyłam ćwiczenia do 5x w tyg. to waga już stała. 

Co byście zmienili i jak z kalorycznością, czy powinnam jesc więcej? 😀
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalnie na basenie nie jesteś w stanie dać z siebie optymalnie dużo. ponieważ idziesz tam prosto po siłowni. Większość mięśni jest już przemęczonych treningiem siłowym więc wyniki są słabsze. Możesz spróbować basenu w dzień wolny od treningu siłowego.

Ogólnie co do aktywności to jak sama wspomniałaś dopiero jest to drugi tydzień więc warto tak dobrać trening, aby się nie zniechęcić. Dostarczając póki co przy twojej wadze 1800 kcal pozostałbym przy 3 lub maksymalnie 4 jednostkach treningu siłowego i po nim około 30 minut cardio o niższej intensywności. Organizm będzie mieć wtedy optymalną ilość czasu na regeneracje. Nie ma się też za bardzo sugerować tym co było kiedyś, bo nasz metabolizm się zmienia praktycznie cały czas, poza tym waga nie jest jednym słusznym wyznacznikiem postępu, ponieważ ćwicząc oporowo rozwijamy również masę mięśniową.

Kaloryczność zostaw jak jest i spróbuj takiej ilości sesji treningowych jak napsiałem, pomiar kolejny zrób sobie za 2 tygodnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

    • 2 Posts
    • 1697 Views

×
×
  • Create New...