Skocz do zawartości

Dieta i odżywianie

  • artykułów
    4
  • komentarzy
    0
  • wyświetleń
    203

Współtwórcy artykułów

Opis działu

Komentarzy tego artykułu

Rola makroskładników w diecie

Rola makroskładników w diecie

Rola makroskładników w diecie Przez makroskładniki rozumie się substancje odżywcze, które mają wartość energetyczną. Zalicza się do nich: węglowodany, białka i tłuszcze. To ich zawartość w pożywieniu decyduje o kaloryczności danej diety. ·         1 g węglowodanów = 4 kcal ·         1 g białek = 4 kcal ·         1 g tłuszczów = 9 kcal Odpowiedni stosunek makroskładników oraz ich źródła w diecie mają znaczący wpływ zarówno na zdrowie, jak i na kompozycję składu ciała.

Kazam

Kazam

Jak dobrze ułożyć dietę?

Jak dobrze ułożyć dietę?

Jak dobrze ułożyć dietę? W poprzednim artykule na forum sporo uwagi poświęciliśmy wyliczaniu zapotrzebowania kalorycznego. Ale od samego ustalenia zapotrzebowania do ułożenia spójnego planu żywieniowego dzieli nas jeszcze długa droga. Załóżmy, że chcemy przystąpić do diety redukcyjnej i wyliczyliśmy zapotrzebowanie kaloryczne na poziomie 2500 kcal. Ale ile gramów węglowodanów, tłuszczów i białek powinniśmy uwzględnić w naszej diecie? To bardzo ważne pytanie, ponieważ od tego, jak dobierzemy

Kazam

Kazam

Indeks i ładunek glikemiczny oraz indeks insulinowy

Indeks i ładunek glikemiczny oraz indeks insulinowy

Indeks i ładunek glikemiczny oraz indeks insulinowy Indeks glikemiczny, w skrócie IG, wskazuje, jak szybko po spożyciu węglowodanów wzrasta poziom cukru we krwi. Standardowa skala tego indeksu zaczyna się od 0, a kończy na 100. Im wyższy indeks glikemiczny, tym szybciej wzrasta poziom cukru we krwi. Orientacyjne rozeznanie na temat IG jest dość istotne. Wyobraź sobie, że skończyłeś bardzo intensywny trening i ledwo żyjesz; wówczas Twoje mięśnie będą domagać się glukozy (czyli cukru pływając

Kazam

Kazam

Dieta – jak ustalić zapotrzebowanie kaloryczne BMR

Dieta – jak ustalić zapotrzebowanie kaloryczne BMR

Dieta – jak ustalić zapotrzebowanie kaloryczne BMR Być może słyszałeś nieraz, że 70% sukcesu w budowaniu sylwetki to dieta. Wyobraź sobie teraz stół z czterema nogami. Czy uważasz, że jedna z nich odpowiada w 70% za to, że ten stół w ogóle stoi? Piszę o tym, ponieważ denerwują mnie twierdzenia, które są mylące, a przy okazji brzmią, jakby były mądre. Dieta, trening, regeneracja i suplementacja – to są cztery nogi stołu. Wszystkie są równie ważne, żadna nie jest ważniejsza od innej. Bez któr

Kazam

Kazam

×
×
  • Dodaj nową pozycję...